KrM 8642 – Spegel

Beskrivning: Spegel med brunbetsad träram vilken är profilerad längs långsidorna och hörnen. Själva spegeln består av ett rektangulärt fält vilket är "skarvat" med två resp ett mindre rektangulär fält längs var långsida resp kortsida. Kortsidans fält är dekorerat med ett fält av slipat rutmönster (kvadrater på högkant). Rutfältets hörn är rundade.
På baksidan är spikat masonit. På baksidans övre vänstra hörn sitter en fastklistrad papperslapp märkt "G&T INR VARUMÄRKE, NR GT 7418, Storlek ---, Kvalitet AA Maskinglas, Färg ---, Pris ---, ISM (ihopskrivet i symbol) 568".

Föremålet kvarlämnat på Norra Kasern efter KFUM:s loppmarknadsförråd (innan Kasern blev museimagasin).

Objektnummer: 8642

Klassifikation: Möbler, Speglar

Material: Spegelglas, Trä

Teknik: Slipat